Categorías: albisteak-berriak

Erreklamazioek % 2,8 egin dute behera baina kontsultek % 4,7 egin dute gora kontsumo-arloan Euskadin

Kontsumobidek 2023ko datuekin aurkeztu du bere urteko memoriala. Bertan, erreklamazioek behera egin dute eta kontsultek gora egin dute (42.865), batez ere bankuen sektorean (% 97 hazi dira 2022tik).

Erreklamazioei dagokienez, 27.837 jaso dira hainbat kontsumo-bulegoren bidez: Kontsumobide, Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoak (KIUB) eta kontsumitzaileen elkarteak. Jaitsiera txikia izan da, % 2,8koa, 2022koarekin alderatuta. Hala ere, Kontsumobideren aurrean jarritako erreklamazioak bakarrik kontuan hartuz gero, 1.000 erreklamazio baino gehiago izan dira, hau da, % 7,1 gehiago.

Telekomunikazioen eta telefonia-zerbitzuen sektorea da berriz ere erreklamazio gehien dituzten sektoreen rankingaren buru, guztizkoaren % 17,27 (4.808). Hala ere, jaitsiera oso esanguratsua da 2022koaren aldean (6.383 erreklamazio), orduan guztizkoaren % 22 izan baitzen. Ondoren, hornidura-zerbitzuak (energia, ura, etab.) eta banku-zerbitzuak daude; horietan % 65 hazi dira erreklamazioak.

Zehapen-prozedurei dagokienez, 2023an guztira 1.023 espediente ebatzi dira; horien baturak guztira 1,19 milioi euro ekarri ditu zehapenetan. Berritasun nagusi gisa, aurten zehapen larriak argitaratzea ezarri da. Argitalpen hau Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutuari buruzko apirilaren 27ko 4/2023 Lege berriari dagokio, Kontsumobideren zehapen-prozesuan berrikuntzak ezartzea ekarri duena.

Araudi berriaren arabera, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua gaituta dago zehapen garrantzitsuenak argitaratzeko. Memorian eta web orriaren bidez argitaratzen dira Estatutua onartu ondoren ezarritako zehapenak, irmoak badira, eta hemendik aurrera urtero argitaratuko dira.

Legeak aurreikusten duenez, enpresek azken hiru urteetan egindako arau-hausteak argitara atera ahal izango dira, baita arau-haustearen tipologia, haien erantzuleen izenak edo izen soziala, eta ezarritako zehapenaren zenbatekoa ere, exenplu eta disuasio-neurri izan dadin enpresentzat. Gainera, aurkeztutako erreklamazioak argitaratu ahal izango ditu Kontsumobidek, kontsumitzaileen osasun, segurtasun edo interes arrazoiengatik gomendagarria denean.

Kontsumobideren memoriak jasotzen duen beste alderdi bat kontsumoko arbitraje-sistemara atxikitzea da. Guztira 700 enpresa eta saltoki berri atxiki zaizkio euskal arbitraje-sistemari 2023an, Kontsumobidek urtero egiten duen erakartze- eta atxikitze-kanpainaren ondorioz. 2023an, 17.159 enpresa atxiki zaizkio Euskadiko Kontsumoko Arbitraje Sistemari.

albisteak

Compartir
Publicado por
albisteak

Entradas recientes

Sei pertsona atxilotu dituzte eta bat ikertu Getxon droga-trafikoaren aurkako operazio batean

Azken hilabeteotan, Ertzaintzak, Getxoko eta Leioako udaltzaingoen laguntzaz, operatibo bat gauzatu du Getxon droga-trafikoan ziharduen…

42 mins hace

Ebasketa eta iruzurra leporatuta atxilotu dute, Donostiako diskoteka batean lapurtutako bankuko bi txartel erabili ondoren

Ertzainek 23 urteko gizon bat atxilotu dute gaur goizaldean Donostian, iruzur-delitu bat eta ebasketa-delitu bat…

4 horas hace

“Udaberriko Bertso Saioak” vuelve a Santutxu este mes con tres sesiones y un bertso-poteo

El Ayuntamiento de Bilbao reúne a los nombres más actuales del bertsolarismo en Santutxu los…

4 horas hace

ELA convoca una jornada de huelga en Euskotren para el 21 de mayo

El sindicato ELA ha convocado una jornada de huelga para el 21 de mayo que…

4 horas hace

Kontsumobide detecta altos niveles de incumplimiento en la venta de legumbres

El Instituto Vasco de Consumo, Kontsumobide, ha llevado a cabo tres campañas de inspección que…

4 horas hace

La Guardia Civil interviene en Euskadi 54 piezas de marfil que se comercializaban de forma irregular

La Guardia Civil de Bizkaia ha intervenido un total de 54 piezas de marfil que…

4 horas hace