Euskotrenek datozen hilabeteetan Bilboko eta Gasteizko tranbia guztietan zoru podotaktil modelo propioa jarriko du, ikusmen-urritasuna duten pertsonei bidaia errazteko. Gaur goizean, Susana García Chueca Mugikortasun Jasangarritasunaren sailburuak, Miguel Ángel Páez Azpiegituren eta Mugikortasun Jasangarriaren sailburuordeak eta Javier Seoane Euskotreneko zuzendari nagusiak ikusmen-urritasuna duten pertsonen erakundeetako ordezkariekin batera —ONCE eta Itxaropena, neurria probatzeko sozietate publikoarekin elkarlanean aritu dira—, dagoeneko zoladura espezifiko hori duen tranbia batean bidaiatu dute; hainbat proba egin dira, eta, azkenean, flota osoan zabalduko den prototipoa diseinatu da.
Prototipoa sortzeko eta 26 tranbietan (16 Gasteizen eta 10 Bilbon) instalatzeko 100.000 euro inguruko aurrekontua dago. Halaber, unitate berri guztiek fabrikatik ekarriko dute sistema hori.
Zoru podotaktilaren helburua da ikusmen-urritasuna duten pertsonei orientabidea ematea, eserleku erreserbatuen eremura gidatuta eta unitatearen barruan egon daitezkeen oztopoak identifikatzen lagunduta. Sistema horrek autonomia eta segurtasun handiagoa ematen die ikusmen-urritasuna duten pertsonei; zoru podotaktila dago dagoeneko Euskal Trenbide Sareak eraikitako tranbia-geltoki guztietan. Funtzio praktikotik harago, proiektu honek unitateen barruan erreserbatutako espazioak ikusgarriago egiteko aukera ematen du, eta sentsibilizazio-tresna bihurtzen da; hala, bidaiarien artean errespetuzko jarrera zibikoagoak sustatzen dira.
Aukeratutako zoladura Euskotreneko tranbia-zerbitzurako berariaz diseinatu da, eta sortze-prozesuan ONCE eta Itxaropena elkarteek parte hartu dute. Izan ere, Susana García Chueca Mugikortasun Jasangarriaren sailburuaren hitzetan, “beraiek ezagutzen dituzte ondoen pertsona batzuek garraio publikora sartzeko dituzten oztopoak”. Lehenengo proposamena urrian aurkeztu zitzaien, eta ondoren egindako ekarpenekin hobetu da.
Sailburuak baieztatu duenez, “tranbiaren irisgarritasun-estandarrak oso handiak dira, eta geltoki guztiak irisgarriak dira mugikortasun murriztua duten pertsonentzat”. “Baina ezin gara hor geratu, erabiltzaile adina errealitate baitaude, eta eskura ditugun ekipamendu guztiak erabili nahi ditugu, ezerk ez diezaien eragotzi Euskotrenen garraio publikoa erabiltzea”, esan du García Chuecak.
Flota osoak hainbat behar dituzten pertsonen bidaiak errazteko teknologia aurreratuak baditu ere, irisgarritasun unibertsalerantz pausoak ematen jarraitzen du Euskotrenek. Sistema hobetzeko jarduketak —eta horien artean dago zoru podotaktila jartzea—Euskotrenen Irisgarritasuna Hobetzeko 2024-2030 Plan Estrategikoaren baitakoak dira. Plan horren helburu nagusia da pertsona guztiek garraio publiko egokitu eta inklusiboaz gozatzeko aukera-berdintasuna bermatzea.
Aldaketa horiek abian jartzeko, 2024an herritarren parte-hartze eta entzute aktiboko prozesu bat garatu zuen Euskotrenek, dibertsitate funtzionala duten pertsonen beharrak gertutik ezagutzeko. Horretarako, zortzi elkartek estuki lan egiten zuten (Fekoor, Eginaren Eginez, Elkartu, Fevas, Itxaropena, ONCE, Euskal Gorrak eta Zuzenak), eta beren diagnostikoa, egunerokoan dituzten zailtasunak eta hobetu daitezkeen arloak aurkeztu zituzten.
Zoru podotaktilaz gain, badira Irisgarritasun Unibertsalerako Plan Estrategikoan jasota dauden beste neurri batzuk, dagoeneko abian jarri direnak:
25_0779 Pertsona bat hil da N-104 errepidean, Gasteizen, zirkulazio-istripuan Pertsona bat hil da N-104 errepidean,…
Ertzaintzak prebentziozko beste operatibo bat egin zuen igandean Ugao-Miraballesko diskoteka baten inguruan, eta emakume bat…
El Vicelehendakari y consejero de Economía, Trabajo y Empleo, Mikel Torres, ha reivindicado el papel…
La Ertzaintza arrestó ayer en la capital guipuzcoana a un joven de origen magrebí de…
Euskotren implantará en los próximos meses un nuevo modelo de suelo podotáctil en todos los…
Las labores de restauración ecológica en las marismas en Txingudi, el estuario del Bidasoa, llevadas…