Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Herri Lan eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, N-121-A errepidean Belate eta Almandoz bikoizteko tunelen arteko zatia eraikitzeko lanak esleitu ditu. Construcciones Mariezcurrena SL, COMSA SAU eta Nortúnel SL enpresei esleitu zaie jarduketa, 15,9 milioi euroko zenbatekoan, BEZa barne. Urtea amaitu baino lehen eta 20 hilabeteko epean hastea aurreikusten da.
Lurralde Kohesiorako kontseilariak, Óscar Chivitek, «2025 urtea Nafarroako Foru Erkidegoko proiektu estrategiko handiei bultzada handia ematea izaten ari da» nabarmendu du. Belateko eta Almandozko tunelak lotuko dituzten obrak hasteko esleipena «oso albiste positiboa da, eta Lurralde Kohesiorako Departamentuak Nafarroako funtsezko azpiegiturak garatzeko bere gain hartzen duen jarraipen-konpromisoa islatzen du».
N-121-A errepidea bikoiztea, kontseilariak kontsideratu duen bezala, «asmo handiko plana da, eta jarraipena ematen diogu, uste osoz. Gure lehentasunetako bat da, Nafarroako errepide-sarean dabiltzanen bide-segurtasuna negoziaezina delako». Belateko tunelean induskatutako 1,8 kilometroak gainditu dira dagoeneko, eta asteko zazpi egunetako 24 orduetan ari dira lanean.
Azken sei urteetan, azpiegitura honetan 46 milioi euro baino gehiago inbertitu dira, eta, horri esker, 30 kilometro inguru eraiki ahal izan dira. «Nafarroa kohesionatuago, modernoago eta lehiakorrago baten alde lan egiten dugu, eta hori hobeto konektatuta dagoen Foru Erkidego batekin bakarrik lortzen da», esan du Chivite kontseilariak.
Obrak
Hil honen hasieran, Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Belateko eta Almandozko tunel berrien arteko zatiaren obra-zuzendaritza kontratatu du, 840.000 euroko balioarekin. Egingo diren obrek zubibide bat eraikitzea aurreikusten dute. Zubiaren egiturak sei bao eta 210 metroko luzera du.
Obrak N-121-A Iruñea-Behobia errepidean 31+360 eta 32+920 kilometroen artean dagoen galtzada bikoizteko izango dira. Egungo galtzadaren eskuineko ertzetik lur-erauzketa egitea proposatzen da, erdibitzaile batez bereizitako bi galtzada egiteko adinako zabalgunea izan dadin. Zabalduta dagoen galtzada berria egungo galtzadaren eskuinaldean kokatuko da, lur-erauzketaren zatian, eta gaur egun Iruñerako noranzkoan zirkulatzeko erabiliko da.
Biaduktua etorkizuneko Almandozko tunelaren inguruan dago, eta tunelaren hegoaldeko ahoa dauden tunelen eskuinaldean egongo da, iparralderantz zirkulatuz. Belateko (iparraldean) eta Almandozeko (hegoaldean) tunelen ahoek bat egiten duten tokian, galtzadak banandu egiten dira tunel horiekin ahokatzeko. Tartearen gainerako zatiak berdinketak ditu, eta elkarren ondoan doaz.
Tarte horretan harri-lubetari eusteko hormak egingo dira, bai eta lur-erauzketako ezpondak egonkortzeko eta luizien aurrean babesteko neurriak ere. Halaber, Mendiola auzora sartzeko bideak lehengoratuko dira, eta kaltetutako seinale horizontalak, bertikalak, kartelak eta balizak jarriko dira.
